071-5190808
Wij zijn een SCOL school
Home Wie zijn we Ouderraad

Ouderraad

Ouders zijn een belangrijke partner voor onze school waar het gaat om de ervaringsdeskundigheid over uw/hun kind. Daarnaast zijn ouders ook onmisbaar op andere vlakken om een school goed te laten draaien. We vragen regelmatig hulp bij o.a. activiteiten en vieringen, excursies, theater- en museumbezoeken, uitleen van bibliotheekboeken, de jaarlijkse schoonmaak, etc.

De ouderraad (OR) van de Leidse Houtschool houdt zich actief bezig met het organiseren van jaarlijkse activiteiten en vieringen. Zij werken samen met de activiteiten-coördinator(en) uit het team. Door de activiteiten en vieringen goed met elkaar te verdelen is deze rol voor ouders goed uit te voeren naast hun vaak drukke baan. Door het samen te organiseren, uitvoeren en te evalueren hebben zowel de ouders als het team een gelijkwaardige inbreng!

De ouderraad int de vrijwillige ouderbijdragen namens de school. Vanuit de vrijwillige bijdragen van ouders worden de extra activiteiten bekostigd. De hoogte van de vrijwillige bijdrage wordt jaarlijks vastgesteld en goedgekeurd door de MR.  De hoogte van de vrijwillige ouderbijdrage is voor schooljaar 2023-2024:

1e kind €75,00

2e kind €65,00

3e kind €55,00

Het niet betalen van de vrijwillige ouderbijdrage heeft geen gevolgen voor de leerling. De leerling wordt niet uitgesloten van activiteiten. Natuurlijk hopen wij dat ouders begrijpen dat een financiële bijdrage goed is voor het aanbod en de kwaliteit van de activiteiten.

Hulp bij laag inkomen

Heeft u een laag inkomen? Dan heeft u misschien soms wat hulp nodig bij het betalen van bijvoorbeeld het schoolreisje of de muziekles voor uw kind. Op www.leiden.nl/hulpbijlaaginkomen vindt u een overzicht van vergoedingen voor u en uw kind. U vindt hier de regelingen van de gemeenten Leiden en Leiderdorp. Ook via Stichting Leergeld kunt u vergoedingen aanvragen voor uw kind. Kijk op www.leergeld.nl/leiden.

Vergoedingen rijksoverheid

Op www.berekenuwrecht.nl staan vergoedingen van de rijksoverheid, zoals het kind gebonden budget en kinderopvangtoeslag.

• Functioneel